🍃 CO2 gecompenseerd
Info / Service | Blog
🏷️Reusable verpakkingen tegenn gereduceerde prijzen - Ontdek nu ons hele assortiment! 💸

FAQ - U heeft vragen?

Hier beantwoorden we al uw vragen over de winkel, onze producten, klantenaccounts, bestellingen en nog veel meer. Kijk gerust even rond voordat u contact opneemt met onze klantenservice, misschien vindt u het juiste antwoord al? Zo niet, dan kunt u gewoon per e-mail contact met ons opnemen.

Online rekening & betalingen

Als geregistreerde winkelklant kunt u de klok rond online bestellen. U kunt uw eigen klantenaccount aanmaken in de online winkel rechtsboven in de menubalk via de knop "Mijn rekening". Vervolgens wordt u stap voor stap door het geautomatiseerde registratieproces geleid. Na afronding kunt u direct uw eerste bestelling plaatsen. Zodra u zich als klant van de winkel hebt geregistreerd, kunt u zich op elk moment met uw gebruikersnaam en wachtwoord via " Mijn rekening" aanmelden en uw bestelling plaatsen.

Bestellingen per fax en per post worden tijdens onze normale kantooruren verwerkt. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 16.00 uur.

  • PayPal
  • iDeal (alleen in Nederland) 
  • Kredietkaart
  • Klarna
  • ApplePay (alleen op apple-apparaten)
  • Vooruitbetaling
  • Aankoop op rekening
  • Bancontact (alleen in België)


Log in op uw klantenrekening. Hier kunt u eenvoudig uw persoonlijke gegevens, factuur- en afleveradres of betaalmethode wijzigen. Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op per mail of telefoon.

Klik op "Ik ben mijn wachtwoord vergeten." in het inloggedeelte op https://www.ecobiopack.nl/account. Hier wordt u opnieuw gevraagd uw e-mailadres in te voeren. Zodra u de e-mail hebt verzonden, ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail met een link. Als u op deze link klikt, kunt u uw wachtwoord resetten. Bel ons als u problemen ondervindt met dit geautomatiseerde proces. Wij raden u aan een nieuw wachtwoord in te stellen onder "Mijn Rekening" nadat u zich hebt aangemeld met het wachtwoord dat u van ons hebt ontvangen.

U ontvangt de factuur van ons per e-mail. Als u het niet hebt ontvangen, is het mogelijk dat het in uw spam-map terecht is gekomen. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met info@ecobiopack.nl met uw bestelnummer en wij sturen u een nieuwe factuur.

Als u ontevreden bent over onze dienstverlening of suggesties hebt voor verbetering, kunt u contact met ons opnemen (per e-mail info@ecobiopack.nl of per telefoon +49 (0) 421 / 246 87 87 10). Anders kunt u uw klantenrekening als volgt verwijderen: Log in op uw klantenrekening. Klik op "Jouw profiel" in het linkermenu. Hier vindt u onder "Login-gegevens" de mogelijkheid om uw klantenaccount en uw persoonlijke gegevens te verwijderen. Er verschijnt dan een pop-up venster, dat u moet bevestigen om het verwijderingsproces te voltooien.

Bestel

Een bestelling die al verzonden is, kan niet worden gewijzigd in de klantenrekening. Als u nog steeds merkt dat er iets mis is, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst. Als de bestelling nog niet is verwerkt, kunnen onze collega's u misschien helpen.

Als u van plan bent grotere hoeveelheden te bestellen, laat het ons dan weten. Stuur ons een e-mail naar info@ecobiopack.nl, met vermelding van de gewenste artikelen en de respectieve hoeveelheden. Wij zullen u dan zo spoedig mogelijk een offerte doen toekomen.

Natuurlijk begrijpen wij dat uw opslagcapaciteit vaak beperkt is. Helaas kunnen wij goederen niet tijdelijk opslaan.

Selecteer de gewenste bestelling en klik op de knop “Nabestellen”. Als je bepaalde producten wilt wijzigen, kun je dit direct in de sjabloon doen.

  1. Log in op je account.
  2. Kies Nabestellingen om je gekochte producten te bekijken.
  3. Klik op het plusteken om artikelen aan de lijst toe te voegen.
  4. Kies Lijst aan winkelwagen toevoegen. De winkelwagen wordt automatisch geopend.
  5. Controleer de bestelling en klik op Betalen om de aankoop te voltooien.

Nee. U kunt zo weinig als een pakje bestellen. De minimale bestelwaarde is slechts 20 €.

Verzending & Levering

Wij verzenden per pakketdienst of per expediteur, afhankelijk van het volume van de zending. De verzendkosten plus BTW zijn gebaseerd op de netto orderwaarde af magazijn Bremen. De minimale bestelwaarde is 20 €. De kosten voor leveringsmeldingen (AVIS) en vaste leveringstijden voor vrachtzendingen worden doorberekend.

Nederland - standaard verzending

Voor een orderwaarde tot 100,- € netto berekenen wij een verzendkost van 9,90 € netto. Vanaf een orderwaarde van 100,- € netto, leveren wij gratis.

Bestellingen die voor 12.30 uur binnenkomen, worden meestal nog dezelfde dag klaargemaakt voor verzending (afhankelijk van voorraad en betaalwijze). Levering geschiedt van maandag tot vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur per pakketdienst (GLS of DHL) of, in het geval van grote bestellingen op pallets, door een transporteur.

Eilandentoeslag

Voor sommige regio's wordt een eilandtoeslag geheven wegens de speciale leveringsvoorwaarden. Deze toeslag bedraagt 34,90 € per 100,00 € waarde van de goederen. Voor andere landen kunnen andere prijzen gelden.

Naast Nederland bieden wij online winkels aan in DuitslandVerenigd Koninkrijk,  Zwitserland en Frankrijk. Een overzicht van al onze partners vindt u hier:

Internationale partners

Von unserem Niederländischen greenbox-Shop liefern wir auch nach Belgien.

De standaard levertijd is 1 - 3 werkdagen en 2 - 4 dagen indien geleverd door een transporteur. Zorg dat er iemand is om de bestelling in ontvangst te nemen.

Zodra wij uw zending via DHL of GLS hebben verzonden, ontvangt u via e-mail een verzendbevestiging met een trackingnummer. Met dit trackingnummer kunt u de status van uw zending online volgen op de website van DHL of GLS.

Als u de bestelling niet kunt accepteren, hebt u de volgende opties:

Voor pakketzendingen ontvangt u een bericht dat er een poging is ondernomen om de goederen af te leveren. Er zal de volgende werkdag een nieuwe bezorgpoging worden gedaan. U hebt ook de mogelijkheid om op de kennisgeving te reageren en direct een levering te regelen. Na drie mislukte leveringspogingen worden de goederen naar ons teruggestuurd.

Voor vrachtzendingen zullen wij op de hoogte worden gebracht indien de goederen niet konden worden afgeleverd. Wij zullen onmiddellijk contact met u opnemen om een nieuwe levering te regelen. Het kan zijn dat wij u voor de tweede levering kosten in rekening moeten brengen.

Gelieve ons op de hoogte te brengen van afwijkende openingsuren om een geplande levering te garanderen.

Nee, wij leveren niet aan Packstations.

U bent van harte welkom om uw goederen zelf af te halen in ons magazijn in Bremen, Duitsland (28237 Bremen). Geef dit aan bij uw bestelling en wij sturen u de bijbehorende informatie. Uiteraard worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

Sample Bestelling

Heb je interesse in een of meerdere van onze producten? Heb je de producten nog niet eerder besteld en wil je ze uitproberen voordat je ze koopt? Geen probleem! Maak eenvoudig gebruik van onze Monsterbestelling!

Of je nu al klant bent bij greenbox of onze webshop voor het eerst bezoekt: Wij sturen je graag monsters van de producten die je interessant vindt, zodat je er zeker van kunt zijn dat je de juiste artikelen hebt besteld en niet het beroemde "kat in de zak" moet kopen.

De verzending van monsters is volledig gratis.

Klacht

Volgens onze Algemene Voorwaarden kunnen artikelen kosteloos worden geretourneerd als er gebreken zijn waarvoor wij verantwoordelijk zijn. Controleer daarom direct na ontvangst de geleverde artikelen op volledigheid, transportschade en kwaliteit.

Als er tekorten of gebreken zijn, meld dit dan uiterlijk binnen 14 dagen. Wij regelen de nalevering of retournering en de bijbehorende terugbetalingen met jou.

Wil je om andere redenen, bijvoorbeeld bij een verkeerde bestelling, goederen retourneren, laat het ons dan weten. Als we goederen uit coulance terugnemen, stuur ze dan in de geleverde buitenverpakking, verzegeld en met volledige inhoud, op eigen kosten terug naar ons magazijn.

Je ontvangt van ons een retourformulier voor de retourzending, dat bij de zending moet worden gevoegd. Op het retourformulier vind je ook informatie over het retouradres.

Let op: Er is geen wettelijk herroepingsrecht in de zakelijke handel. Wij hopen op je begrip dat we geopende binnenverpakkingen om hygiënische redenen niet kunnen accepteren. Om de kosten van de noodzakelijke kwaliteitscontrole, eventuele herverpakking en heropslag van uit coulance geretourneerde goederen te dekken, rekenen we een korting van 10% op de oorspronkelijke waarde van de goederen. Pakketten die zonder vooraf betaalde verzendkosten worden verzonden, worden door ons niet geaccepteerd.

Retouradres:
STEPHANI Spedition GmbH
Warenannahme - Lager Greenbox
Beim Industriehafen 55
D-28237 Bremen
Germany

Bedrijf & Adviseur

De twee groene knoppen rechtsboven in de onlineshop brengen u naar de pagina's "Info / Service" en "Gids". Hier vindt u meer informatie over ons bedrijf en verschillende termen.

Opdat u steeds op de hoogte zou zijn van welke materialen wij gebruiken en hoe ze worden geproduceerd, hebben wij hiervoor een hele ruimte gecreëerd. U kunt het vinden onder de groene knop "Gids".

Annuleringsvoorwaarden & annuleringsformulier voor particuliere klanten

Annuleringsvoorwaarden voor particuliere klanten

Herroepingsrecht

De consument heeft het recht om deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen op te zeggen. De herroepingstermijn bedraagt 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen.

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons

Greenbox GmbH & Co. KG, Schwachhauser Heerstraße 266 b, D-28359 Bremen, Germany, telefoon: 0421 / 246 87 87 0, fax: 0421 / 246 87 87 8, e-mail: info@ecobiopack.nl.

door middel van een duidelijke verklaring (bijv. een brief per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn in acht te nemen, volstaat het dat u de kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt vóór het verstrijken van de herroepingstermijn.

Gevolgen van de herroeping

Als u dit contract annuleert, moeten wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering hebt gekozen dan de goedkoopste standaardlevering die door ons wordt aangeboden), onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van uw annulering van dit contract hebben ontvangen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling zullen wij hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen. In geen geval zal u deze terugbetaling aangerekend worden.

Wij kunnen de terugbetaling weigeren totdat wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerder valt.

U dient de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop u ons van de annulering van dit contract in kennis stelt, aan ons terug te zenden of te overhandigen. De termijn is in acht genomen indien u de goederen vóór het verstrijken van de termijn van veertien dagen verzendt. U draagt de directe kosten van het terugzenden van de goederen.

Retouradres:

STEPHANI Spedition GmbH
Warenannahme - Lager Greenbox
Beim Industriehafen 55
D-28237 Bremen
Germany

U hoeft alleen te betalen voor het waardeverlies van de goederen als dit waardeverlies te wijten is aan het feit dat u de goederen hebt behandeld op een manier die niet noodzakelijk is voor de controle van de staat, eigenschappen en werking van de goederen.

Einde van de annuleringsvoorwaarden

Het recht van herroeping bestaat niet voor de volgende overeenkomsten

  1. overeenkomsten betreffende de levering van goederen die niet geprefabriceerd zijn en voor de vervaardiging waarvan een individuele keuze of bepaling door de consument doorslaggevend is of die duidelijk op de persoonlijke behoeften van de consument zijn toegesneden,
  2. overeenkomsten voor de levering van goederen die snel kunnen bederven of waarvan de houdbaarheidsdatum snel zou worden overschreden,
  3. overeenkomsten voor de levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden, indien de verzegeling na de levering werd verwijderd.

Kosten van terugkeer:

U bent verantwoordelijk voor de kosten van het terugzenden van de goederen.

Geschiktheid voor levensmiddelen

Wij hebben alle belangrijke informatie voor u verzameld op de pagina "Geschiktheid voor voedsel". Kijk hier maar eens.

Certificering

Wij willen u als klant niet ontgoochelen, maar uw vertrouwen winnen. Wij hechten veel belang aan een transparante en open communicatie over onze producten en de omstandigheden waarin zij worden geproduceerd. Daarom hebben wij besloten geld te investeren in internationale certificaten, zodat wij u een officiële bevestiging kunnen geven van onze positieve producteigenschappen.

Meer informatie vindt u hier.

Recycling en verwijdering

Ook al klinkt het op het eerste gezicht vreemd, ons antwoord is: beide is mogelijk.

In Duitsland wordt het recycleren van afval (gele zak, gele bak of verzamelcontainers voor verpakkingen) geregeld door het duale systeem. De bedrijven van de recyclage-industrie zorgen voor de inzameling, de sortering en de materiaal-geoptimaliseerde recyclage van verkoopverpakkingen en verpakkingen voor eenmalig gebruik.

In werkelijkheid wordt echter niet alles wat op de juiste manier bij het gerecycleerde afval wordt weggegooid, ook gerecycleerd. In feite wordt een groot deel van het recyclingafval geperst tot afvalpellets, die bijvoorbeeld door de industrie als brandstof worden gebruikt. Dit betekent dat een groot deel van het recycleerbare afval uiteindelijk op dezelfde manier wordt verbrand als het afval dat bij het restafval terechtkomt. Momenteel is de thermische recycling van artikelen die uit plantaardige grondstoffen zijn vervaardigd, nog steeds de ecologisch meest verantwoorde vorm van recycling. Op die manier worden ze aanvullend gebruikt voor energie en verminderen ze het gehalte aan fossiele broeikasgassen dat vrijkomt bij verbranding. Alleen het deel CO2 dat de plant tijdens zijn groeiproces uit de atmosfeer heeft opgenomen, wordt in de atmosfeer vrijgegeven.

Ja, bioplastics zoals PLA zijn volledig recycleerbaar. Uit een studie van het Fraunhofer-instituut voor procestechniek en verpakking blijkt dat zij in het sorteerproces op soort kunnen worden gescheiden van kunststoffen op basis van aardolie. Momenteel zijn de weggegooide hoeveelheden bioplastics nog te klein om het economisch haalbaar te maken ze naar soort te scheiden. Volgens het Bondsministerie voor Milieu wordt in Duitsland jaarlijks ongeveer 2,6 miljoen ton conventionele plasticverpakking verbruikt. Daarentegen wordt slechts ongeveer 0,3 - 0,5% van alle verpakkingen geproduceerd van of met biobased plastics. Als de hoeveelheid bioplastics in de toekomst echter toeneemt, zal uiteindelijk het punt worden bereikt waarop de scheiding van conventionele plastics ook interessanter zal worden voor de afvalverwijderings- en recyclingindustrie. Tot die tijd worden bioplastics ook het best thermisch gerecycleerd.

Ja, in de natuur composteren biogebaseerde kunststoffen zoals polymelkzuur (PLA) binnen zeer korte tijd volledig in vergelijking met kunststoffen op basis van aardolie. Afgezien van de natuurlijke organische basisstoffen blijven er geen toxische residuen zoals anorganische verbindingen, chloor / koolwaterstofverbindingen achter. In de volgende alinea leggen wij uit waarom wij niettemin de verwijdering via organisch afval afraden.

Het biopictogram voor DIN/EN13432 verschijnt vaak in onze artikelbeschrijvingen. Dit betekent dat het artikel gecertificeerd composteerbaar is en binnen 90 dagen in een industriële composteerinstallatie kan worden afgebroken tot welomschreven restbestanddelen. Veel composteerinstallaties in Duitsland werken echter met een kortere cyclus, soms slechts zes weken. Bijgevolg heeft het organisch afval daar slechts de helft van de tijd om in zijn samenstellende delen te ontbinden en zijn de fragmenten nog te groot voor recycling. Gezien de betrekkelijk geringe hoeveelheid volledig composteerbare verpakkingen en wegwerp-tafelgerei is het ecologisch noch economisch zinvol deze afzonderlijk te sorteren en naar gemeentelijke composteerinstallaties te voeren. Ook al lijkt compostering op het eerste gezicht de beste recyclagemethode, omdat de natuur weer natuur wordt, toch is het momenteel niet de meest verstandige oplossing. Dit komt doordat voor compostering in een industriële installatie opnieuw energie nodig is en het hele proces hulpbronnen verbruikt.

Om deze redenen bevelen wij ook de verwijdering van deze verpakking aan via recyclage-afval met aansluitende thermische terugwinning.

Internationale winkels

Ja, ecobiopack is ook actief in andere landen. Dus als u onze goederen in een ander land wilt ontvangen, kunt u gewoon bestellen via de betreffende internationale winkel.

Staat uw land er niet bij? Neem contact met ons op via info@ecobiopack.nl

Partnerbank

Ja, we werken sinds 2016 samen met GLS Bank.

Dit specifieke bankconcept verbindt mensen en bedrijven die geld willen investeren met projecten en bedrijfsideeën die duurzaam zijn.

GLS Bank omschrijft zichzelf als een sociaal-ecologische bank die zich consequent richt op duurzaamheid en transparantie. Al meer dan 40 jaar begeleidt zij sociaal ecologische ondernemingen en investeert zij in:

  • ecologische landbouw
  • hernieuwbare energieën
  • huisvestingsprojecten
  • sociale projecten
  • educatieve projecten

De bank is een coöperatieve bank die eigendom is van meer dan 40.000 mensen met als doel humaan bankieren.

Naast diverse andere onderscheidingen werd GLS Bank in 2012 onderscheiden met de Duitse duurzaamheidsprijs als "Duurzaamste onderneming van Duitsland".

Meer informatie over onze partnerbank vindt u op www.gls.de.

Advies over het productassortiment

We zijn blij om te helpen! U kunt contact met ons opnemen per e-mail, per telefoon of door gebruik te maken van ons contactformulier.

Materialen

Natuurlijk kan je dat! We hebben veel artikelen over de verschillende materialen waarin u informatie kunt vinden over winning, productie, verwerking en duurzaamheid. Wij proberen deze rubriek actueel te houden en regelmatig bij te werken met nieuw materiaal. Kijk maar eens hier.

Verdere vragen

Wij helpen u graag. U kunt contact met ons opnemen per e-mail, telefoon of door gebruik te maken van ons contactformulier. Meer informatie vindt u hier.